Wednesday, May 8

I'm super mad!

Today, I am super duper mad. I feel like throwing tantrum everywhere to everyone. But I can't.  I just can't. I am a mother,  and a mother should know how to control her temper. A mother should be seen as a perfect person who would raise perfect kids to be a perfect person, no?

So what am I mad at? I'm mad at people. Those selfish people.Orang selalu ingat kerja laut seronok. Duit masyuk, rumah besar, kereta mewah, makan sedap, shopping sakan, dompet berisi. Mereka lupa pelaut turun ke laut dengan meletak nyawa mereka di hujung tanduk. What if something happen on the platform/ship? They have no where to run except down to the sea, kan? Dalam laut ada ikan besar, jerung, obor-obor, mungkin spongebob yang tak seberapa friendly kepada manusia. Tak payah cakaplah pasal letupan, minyak terpancut, kebakaran, gas bertoksik, heli rosak, serangan lanun, diculik lanun dsbnya. Understand the risk? Kelakar kan kalau orang cakap orang kerja offshore kaya banyak duit, boleh beli apa saja.

Thus, the madness.

No comments: